Vilkår og Betingelser

Vilkår og Betingelser

Generelle betingelser og kundeinformation

I. Generelle

betingelser § 1 Grundlæggende bestemmelser

(1) Følgende vilkår og betingelser gælder for kontrakter, som du indgår med os som leverandør ( Siegfried Schuster GmbH ) via hjemmesiden www.floristik24.dk. Medmindre andet er aftalt, er inklusion af eventuelle vilkår, du måtte have brugt, modsagt.

(2)En forbruger i betydningen af ​​følgende regler er enhver fysisk person, der indgår en juridisk transaktion til formål, der ikke primært kan henføres til deres kommercielle eller selvstændige erhvervsmæssige aktivitet. En iværksætter er enhver fysisk eller juridisk person eller et partnerskab med retlig handleevne, der, når de indgår en juridisk transaktion, handler i udøvelsen af ​​deres selvstændige professionelle eller kommercielle aktivitet.

§ 2 Aftalens indgåelse

(1) Kontraktens genstand er salg af varer .

(2) Så snart det pågældende produkt er placeret på vores hjemmeside, giver vi dig et bindende tilbud om at indgå en kontrakt via online indkøbskurvsystemet under de betingelser, der er angivet i varebeskrivelsen.  

(3) Kontrakten indgås via online-indkøbsvognssystemet som følger:
Varerne, der er beregnet til køb , placeres i "indkøbskurven". Du kan bruge den tilsvarende knap i navigationslinjen til at hente "indkøbskurven" og til enhver tid foretage ændringer der.
Efter at have ringet til siden "Kasse" og indtastet dine personlige data samt betalings- og forsendelsesbetingelser, vil ordredataene blive vist som en ordreoversigt.

Hvis du bruger et øjeblikkelig betalingssystem (f.eks. PayPal / PayPal Express, Amazon Payments, Sofortüberweisung) som betalingsmetode, vil du enten blive ført til ordreoversigtssiden i vores onlinebutik eller omdirigeret til webstedet for udbyderen af ​​den øjeblikkelige betaling system.
Hvis du videresendes til det respektive øjeblikkelige betalingssystem, skal du foretage det relevante valg eller indtaste dine data der. Endelig vil ordredataene blive vist som en ordreoversigt på hjemmesiden for udbyderen af ​​det øjeblikkelige betalingssystem, eller efter du er blevet omdirigeret til vores online shop.

Inden du sender ordren, har du mulighed for at tjekke detaljerne i ordreoversigten igen, ændre dem (også ved hjælp af "tilbage"-funktionen i internetbrowseren) eller annullere ordren.
Ved at sende bestillingen via den tilsvarende knap ("Betalingspligt" eller lignende betegnelse) erklærer du din accept af tilbuddet på en juridisk bindende måde, hvorved kontrakten indgås.

(4)Behandlingen af ​​ordren og fremsendelsen af ​​alle nødvendige oplysninger i forbindelse med indgåelse af kontrakten sker via e-mail, i nogle tilfælde automatisk. Du skal derfor sikre dig, at den e-mailadresse, du har givet os, er korrekt, at modtagelsen af ​​e-mails er teknisk garanteret og i særdeleshed, at den ikke forhindres af SPAM-filtre.

§ 3 Særlige aftaler om de tilbudte betalingsformer

(1) Kredittjek
Hvis vi foretager forudbetalinger, fx ved acontobetaling eller ved direkte debitering, vil dine data blive sendt tilvideregivet. Vi forbeholder os retten til at nægte dig acontobetaling eller direkte debitering som følge af kredittjekket.

(2) Betaling via Klarna
I samarbejde med Klarna Bank AB (publ) , Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi følgende betalingsmuligheder. Betaling sker til Klarna i hvert enkelt tilfælde:

  • Faktura: Betalingsperioden er 30 dage fra afsendelse af varen/billetten/eller, i tilfælde af andre ydelser, levering af ydelsen. De fuldstændige faktureringsbetingelser for de lande, hvor denne betalingsmetode er tilgængelig, kan findes her: Tyskland , Østrig .
  • Sofortüberweisung: Tilgængelig i Tyskland og Østrig. Din konto vil blive debiteret umiddelbart efter afgivelse af ordren.
  • Direkte debitering: Debiteringen sker efter varerne er afsendt. Du vil blive informeret om tidspunktet på mail.
  • Kreditkort (Visa/Mastercard): Tilgængelig i Tyskland og Østrig. Debiteringen sker efter at varerne eller billetterne er afsendt / tjenesten er tilgængelig eller ved abonnement i henhold til de meddelte tider.
Brugen af ​​betalingsmetoderne faktura og/eller ratekøb og/eller direkte debitering kræver en positiv kreditkontrol. I den forbindelse videregiver vi dine data til Klarna med henblik på adresse- og kreditværdighedstjek som en del af købsinitieringen og behandlingen af ​​købskontrakten. Forstå venligst, at vi kun kan tilbyde dig de betalingsmetoder, der er tilladte baseret på resultaterne af kredittjekket.

Mere information og Klarnas brugsbetingelser kan findes her . Generel information om Klarna kan findes her . Dine personlige oplysninger vil blive behandlet af Klarna i overensstemmelse med de gældende databeskyttelsesforskrifter og i overensstemmelse med oplysningerne i Klarnas databeskyttelsesforskrifter .

Mere information om Klarna kan findes her . Du kan finde Klarna-appen her .

(3) Køb ved direkte debitering via Novalnet
Ved køb med direkte debitering via Novalnet AG, der tilbydes i Tyskland og Østrig, forfalder betalingsbeløbet straks til betaling ved direkte debitering fra den foliokonto, der er angivet i bestillingsprocessen i den bank, der er angivet der (den foliokonto). Du bemyndiger hermed fortrydelsesfuldt Novalnet AG til at opkræve de betalinger, som skal foretages af dig ved købet ved direkte debitering fra foliokontoen ved direkte debitering. Hvis foliokontoen ikke har den nødvendige dækning, er den bank, der har kontoen, ikke forpligtet til at indløse den. Delvis indløsning foretages ikke ved direkte debitering.
Ved at angive foliokonto bekræfter du, at du er berettiget til direkte debitering via den tilsvarende foliokonto. Returnering af direkte debiteringer er forbundet med et højt niveau af indsats og omkostninger for os og Novalnet AG. I tilfælde af returneret direkte debitering (på grund af utilstrækkelige midler på checkkontoen, på grund af at foliokontoen er udløbet eller kontohaveren gør indsigelse eller på grund af forkert overførte kontodata), er du forpligtet til at betale et ekspeditionsgebyr på EUR 7,50 pr. returneret direkte debitering. Du får mulighed for at bevise, at den returnerede direkte debitering har medført lavere eller ingen omkostninger. Der tages forbehold for yderligere krav. Af hensyn til indsatsen og omkostningerne ved returnerede direkte debiteringer og for at undgå ekspeditionsgebyret, bedes du om at i tilfælde af en fortrydelse eller fortrydelse af købskontrakten, en returnering eller en klage, ikke at gøre indsigelse mod direkte debitering. I et sådant tilfælde vil betalingen efter samråd med os blive tilbageført ved indbetaling af det tilsvarende beløb eller ved kredit.

(4) Køb på aconto via Novalnet
Ved acontokøb forfalder fakturabeløbet til betaling til vores eksterne samarbejdspartner, Novalnet AG, senest på den på fakturaen angivne kalenderdag.
I dette tilfælde kan du kun foretage indbetalinger til Novalnet AG med gældsfrigørende virkning.
Selv ved køb på konto via Novalnet AG forbliver vi ansvarlige for generelle kundehenvendelser, fx om varerne, leveringstid, forsendelse, returnering, reklamationer, fortrydelseserklæringer eller kreditnotaer. Denne betalingsmetode er kun tilgængelig for kunder fra Tyskland. Novalnet AG kontrollerer og vurderer dine oplysninger og udveksler, hvis der er en legitim grund, data med andre virksomheder og kreditbureauer (kredittjek). Hvis kreditværdigheden ikke kan garanteres, kan Novalnet AG nægte dig acontokøbet og vil pege på alternative betalingsmuligheder.

(5) Barzahlen.de via novalnet
Hvis der er aftalt kontant betaling, forfalder betaling umiddelbart efter indgåelse af kontrakten. Efter afslutning af ordren modtager du en betalingsseddel, som du kan printe ud, få den scannet ved kassen i en af ​​Barzahlens partnerafdelinger  og betale beløbet der kontant. Alternativt kan du få tilsendt en nummerkode til din mobiltelefon via SMS, give nummerkoden til kassereren i Barzahlen partnerafdeling og betale beløbet der kontant. Barzahlens partnerafdeling sender betalingsbekræftelsen i realtid, hvorefter forsendelsesprocessen starter med det samme.

(6) SEPA direkte debitering (grundlæggende og/eller virksomheds direkte debitering)
Når du betaler med SEPA kerne-direkte debitering eller SEPA-virksomhedsdirekte debitering, giver du os tilladelse til at opkræve fakturabeløbet fra den angivne konto ved at udstede et tilsvarende SEPA-fuldmagt.
Direkte debitering opkræves senest 10 dage efter indgåelse af kontrakten.
Fristen for indsendelse af forhåndsbeskeden nedsættes til 5 dage før forfaldsdatoen. Du er forpligtet til at sikre, at kontoen har tilstrækkelige midler på forfaldsdatoen. I tilfælde af returneret direkte debitering på grund af din fejl, skal du afholde de afholdte bankgebyrer.

§ 4 Tilbageholdelsesret , ejendomsforbehold

(1)Du kan kun udøve en tilbageholdelsesret, for så vidt det drejer sig om krav fra samme kontraktforhold.

(2)  Varerne forbliver vores ejendom, indtil købesummen er betalt fuldt ud.

(3)   Hvis du er iværksætter, gælder følgende også:

a) Vi forbeholder os ejendomsretten til varerne, indtil alle krav fra det aktuelle forretningsforhold er fuldt ud afgjort. Pantsætning eller overdragelse som sikkerhed er ikke tilladt, før ejendomsretten til de forbeholdte varer er overgået.

b) Du kan videresælge varerne i den almindelige virksomhed. I dette tilfælde overdrager du os alle krav til et beløb svarende til fakturabeløbet, som tilfalder dig fra videresalget, og vi accepterer overdragelsen. Du er endvidere bemyndiget til at inddrive kravet. Men hvis du ikke opfylder dine betalingsforpligtelser korrekt, forbeholder vi os retten til selv at inddrive kravet.

c) Hvis de forbeholdte varer kombineres og blandes, erhverver vi medejerskab af den nye vare i forhold til fakturaværdien af ​​de forbeholdte varer til de øvrige forarbejdede varer på forarbejdningstidspunktet.

d) Vi forpligter os til at frigive de værdipapirer, som vi er berettiget til på din anmodning, i det omfang realisationsværdien af ​​vores værdipapirer overstiger kravet til sikkerhed med mere end 10 %. Vi er ansvarlige for at udvælge de værdipapirer, der skal frigives.

§ 5 Garanti

(1) De lovbestemte garantirettigheder gælder.

(2)  Som forbruger bedes du straks efter leveringen kontrollere varerne for fuldstændighed, åbenlyse mangler og transportskader og hurtigst muligt at informere os og transportøren om eventuelle reklamationer. Hvis du ikke overholder dette, har dette ingen indflydelse på dine lovpligtige garantikrav.

(3) Hvis en egenskab ved varen afviger fra de objektive krav, anses afvigelsen kun for at være aftalt, hvis du blev informeret af os om det samme inden afgivelse af kontrakterklæringen, og afvigelsen var udtrykkeligt og særskilt aftalt mellem de kontraherende parter.

(4) Hvis du er iværksætter, gælder følgende i afvigelse fra ovenstående garantibestemmelser:

a)   Kun vores egne oplysninger og producentens produktbeskrivelse anses for at være aftalt med hensyn til varernes kvalitet, men ikke anden reklame , offentlige kampagner og erklæringer fra producenten.

b)  I tilfælde af defekter yder vi en garanti efter vores skøn ved udbedring eller efterfølgende levering. Mislykkes afhjælpningen af ​​manglen, kan du enten kræve prisafslag eller træde tilbage fra kontrakten. Efter et andet mislykket forsøg anses afhjælpning af mangler som mislykket, medmindre andet skyldes varens art eller manglen eller de øvrige omstændigheder. Ved berigtigelse skal vi ikke afholde de øgede omkostninger, der opstår ved at bringe varen til et andet sted end udførelsesstedet, hvis forsendelsen ikke svarer til varens tilsigtede anvendelse.

c)   Garantiperioden er et år fra levering af varerne. Den forkortede frist gælder ikke:

- skyldigt forvoldt skade, der kan henføres til os, som følge af skade på liv, lemmer eller helbred og anden skade forårsaget forsætligt eller ved grov uagtsomhed;
- i det omfang vi svigagtigt har skjult manglen eller har påtaget os garanti for varens stand;
- for genstande, der er blevet brugt til en bygning i overensstemmelse med deres normale brug og har forårsaget dens mangel;
- i tilfælde af lovbestemte regresrettigheder, som du har mod os i forbindelse med garantirettigheder.

§ 6 Lovvalg, opfyldelsessted, værneting

(1) Tysk lov gælder. For forbrugerne gælder dette lovvalg kun, såfremt beskyttelsen af ​​ufravigelige bestemmelser i loven i den stat, hvor forbrugeren har sit sædvanlige opholdssted, ikke ophæves (begunstigelsesprincippet).

(2)  Udførelsesstedet for alle tjenester, der hidrører fra forretningsforholdet med os, og værnetingsstedet er vores registrerede kontor, hvis du ikke er en forbruger, men en købmand, en juridisk enhed under offentlig ret eller en særlig fond under offentlig ret. Det samme gælder, hvis du ikke har et generelt værneting i Tyskland eller EU, eller hvis dit bopæl eller sædvanlige opholdssted ikke er kendt på det tidspunkt, hvor sagen anlægges. Beføjelsen til at appellere til domstolen på et andet juridisk værneting forbliver upåvirket.

(3)   Bestemmelserne i FN's salgskonvention gælder udtrykkeligt ikke.

 


II. Kundeoplysninger

1. Sælgerens identitet

Siegfried Schuster GmbH
Zum Frischemarkt 4
04158 Leipzig
Tyskland

E- mail: shop(at)floristik24.dk


Alternativ tvistbilæggelse:
Europa-Kommissionen tilbyder en platform for udenretslig online tvistbilæggelse (OS-platform), tilgængelig på https://ec.europa.eu/odr .

Vi er villige til at deltage i tvistbilæggelsesprocedurer for forbrugervoldgiftsnævn.

2. Information om indgåelse af kontrakten

De tekniske trin til indgåelse af kontrakten, indgåelsen af ​​selve kontrakten og rettelsesmulighederne udføres i overensstemmelse med reglerne "Kontraktindgåelse" i vores generelle vilkår og betingelser (Del I .).

3. Kontraktsprog, kontrakttekstlagring

3.1. Kontraktsproget er tysk .

3.2. Vi gemmer ikke den fulde tekst af kontrakten. Inden afsendelse af ordren via online indkøbskurvsystemet  , kan kontraktdata udskrives eller gemmes elektronisk ved hjælp af browserens printfunktion. Efter vi har modtaget ordren, vil ordredataene, de oplysninger, der kræves i henhold til loven til fjernsalg og de generelle vilkår og betingelser, blive sendt til dig igen via e-mail.

4. Adfærdskodekser

4.1. Vi har underkastet os kvalitetskriterierne fra Händlerbund Management AG, som kan  ses på https://www.haendlerbund.de/de/downloads/kaeufersiegel/kaeufersiegel-zertigungsbedingungen.pdf .

5. Hovedtræk ved varen eller ydelsen

Hovedtræk ved varen og/eller ydelsen kan findes i det respektive tilbud.

6. Priser og betalingsbetingelser

6.1. Priserne angivet i de respektive tilbud og forsendelsesomkostningerne repræsenterer samlede priser. De inkluderer alle priskomponenter inklusive alle gældende afgifter.

6.2. Fragtomkostningerne er ikke inkluderet i købsprisen. De kan kaldes op via en tilsvarende knap på vores hjemmeside eller i det pågældende tilbud, vises særskilt i løbet af bestillingsprocessen og afholdes desuden af ​​dig, medmindre der er lovet gratis levering.

6.3. Hvis leveringen sker til lande uden for EU, kan der opstå yderligere omkostninger, som vi ikke er ansvarlige for, såsom told, skatter eller pengeoverførselsgebyrer (bankoverførsel eller valutakursgebyrer), som du skal afholde. 

6.4. Du skal afholde omkostningerne ved pengeoverførslen  (bankoverførsel eller valutakursgebyrer)  i tilfælde, hvor leveringen sker til et EU-medlemsland, men betalingen er foretaget uden for EU.

6.5. De tilgængelige betalingsmetoder vises under en tilsvarende knap på vores hjemmeside eller i det respektive tilbud.

6.6. Medmindre andet er angivet for de enkelte betalingsmetoder, forfalder betalingskravene fra den indgåede kontrakt til betaling straks.

7. Leveringsbetingelser

7.1. Leveringsbetingelserne, leveringsdatoen og eventuelle eksisterende leveringsbegrænsninger kan findes under en tilsvarende knap på vores hjemmeside eller i det respektive tilbud.

7.2. Hvis du er forbruger, er det lovreguleret, at risikoen for hændeligt tab og hændelig forringelse af den solgte vare under forsendelsen først overgår til dig, når varerne overdrages til dig, uanset om forsendelsen er forsikret eller uforsikret. Dette gælder ikke, hvis du selvstændigt har bestilt et transportfirma, der ikke er navngivet af entreprenøren eller en anden person, der er ansvarlig for at udføre forsendelsen.

Hvis du er iværksætter, er levering og forsendelse på eget ansvar.

8. Lovpligtigt ansvar

for mangler Ansvaret for mangler er baseret på "Garanti"-bestemmelsen i vores generelle vilkår og betingelser (Del I).

Disse vilkår og betingelser og kundeoplysninger er oprettet af Händlerbunds advokater, som er specialiseret i IT-ret, og kontrolleres konstant for juridisk overensstemmelse. Händlerbund Management AG garanterer teksternes retssikkerhed og er ansvarlig i tilfælde af advarsler. Du kan finde mere information om dette på  https://www.haendlerbund.de/de/dienstleistungen/rechtssicherheit/agb-service .

sidste opdatering: 01.01.2022